KÉPZÉSI PROGRAM
LOGISZTIKAI FELDOLGOZÓ KÉPZÉSÜNK CÉLJA ...
olyan naprakész, gyakorlati tudással rendelkező szakemberek képzése, akik képesek:
- A mások által létrehozott digitális tartalmakat különböző formátumokban (pl. szöveg, táblázatok, képek stb.) szerkeszteni.
- A szövegszerkesztő formázás alapvető szabályait betartani és a táblázatkezelő programot használni.
- Internetet biztonságosan használni, a biztonságos internethasználat szabályait betartani.
- Felismerni a veszélyforrásokat és tudja mi a teendő, ha bekövetkezik a baleset.
- Megérteni a kereskedelemben előforduló rendkívüli események kezelési módjait.
- Ellátni a veszélyes áruk tárolásához szükséges raktározási feladatokat, munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi előírásokat.
- Megismerni az egyes bizonylatok szakmai tartalmát, kiválasztani az egyes közlekedési alágazatokhoz kapcsolódó információkat.
- Részletesen megismerni a készletgazdálkodás fogalmát, valamint a készletgazdálkodás során használt különböző készletszintek fogalmait, jellemzőit.
- Felmérni az árukészletet, a rendelések előkészítéséhez szükséges feladatokat.
- Megismerni a bevételezéshez, komissiózáshoz, expediáláshoz szükséges feladatokat, a különböző tárolási módokat és anyagmozgató eszközöket.
- Azonosítani a bevételezéshez, komissiózáshoz, expediáláshoz szükséges feladatokat, a különböző tárolási módokat és anyagmozgató eszközöket.
- Megismerni az egyes bizonylatok szakmai tartalmát, kiválasztani az egyes munkafolyamathoz kapcsolódó információkat.
- Megismerni a leltározási és selejtezési jegyzőkönyv kitöltésének szabályait, az alapvető leltártípusokat és a leltáreredmény számításának módját.
A LOGISZTIKAI FELDOLGOZÓ ...
a képzés során megszerezhető kompetenciák birtokában képes lesz:
- Üzleti levelet, szállítási értesítést és megrendeléseket írni elektronikusan a tartalmi és formai követelményeknek megfelelően.
- Megadott szempontok szerint szövegszerkesztő, illetve táblázatkezelő szoftverrel dokumentumot, illetve táblázatot készíteni és formázni.
- A megadott szempontok szerint információt keresni az interneten, kiválasztani és feldolgozni azokat.
- Kapcsolatot tartani a beszállítókkal, termelőkkel, ellenőrizni a szállítási folyamatokat.
- Betartani munka-, balesetvédelmi, és egészségügyi előírásokat.
- Besorolni az árukat a megfelelő tűzveszélyességi kategóriába és tűzvédelmi szempontból azonosítani az együttes anyagtárolás veszélyeit.
- Előkészíteni az egyes járművek közlekedéséhez használatos nyomtatványokat. pl. szállítólevél, fuvarlevél, árukísérő, egyéb okmányok.
MIÉRT A PERFEKT A LEGJOBB VÁLASZTÁS?
- Több évtizedes képzés- és vizsgaszervezési tapasztalattal rendelkezünk.
- Évente közel tizenötezer résztvevő veszi igénybe szolgáltatásainkat és a megszerzett tudással sikeres vizsgát tesznek.
- Oktatóink nagyszerűen felkészült, kiváló gyakorlati szakemberek, akik digitális oktatási módszerek alkalmazásával a sikeres vizsgafelkészítésen túl a szakmai munkában is azonnal hasznosítható tudást adnak át.
- Ügyfélszolgálatainkon országszerte segítőkész, szakmailag felkészült munkatársaink fogadják Önt.
- A felkészülést szakkönyvekkel, e-learning tananyagokkal, konzultációs lehetőségekkel támogatjuk.
Hiszünk abban, hogy A TUDÁS A LEGJOBB BEFEKTETÉS!
RÉSZSZAKKÉPESÍTÉSSEL ELLÁTHATÓ LEGJELLEMZŐBB MUNKATERÜLET VAGY MUNKAKÖR
A logisztikai feldolgozó segíti a logisztikai tevékenységek során szükséges anyagok és eszközök beszerzését, elosztását és felhasználását.
Összegzi a beérkező igényeket, a piaci lehetőségeket, vásárlási feltételeket.
Információt szerez a meglévő készletről, ajánlatokat kér be a szállítóktól és összegyűjti a megrendelő igényeit a vezetőség számára.
Nyilvántartja a szállítási határidőket és a határidőknek megfelelően ütemezi a munkákat.
Segítséget nyújt a rakodási tevékenység megszervezésében, illetve gondoskodik a rakodás személyi és tárgyi feltételeiről.
Adminisztrációs feladatokat lát el, nyilvántartást vezet, jegyzőkönyveket és üzleti leveleket ír.
A munkakörével együtt járó kihívások mellett adminisztratív feladatokat lát el.
A KÉPZÉSRŐL
A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei:
Alapfokú iskolai végzettség vagy a Dobbantó program elvégzése.
A tervezett képzési idő: 400 óra
A KÉPZÉS TANANYAGEGYSÉGEI:
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- Tudatosítani, hogy a vállalkozások piaci viszonyok között tevékenykednek, a javak előállítását profitszerzés érdekében végzik, és valamennyi döntésük kockázattal jár.
- Megismerni az alapvető gazdálkodási folyamatokat a vállalkozáson belül.
- bemutatni, hogy a zavartalan működés milyen tevékenységek összehangolását követeli meg.
- Bemutatni, hogy mikor tekinthető nyereségesnek egy vállalkozás.
- A költségek csoportosítására és az alapvető gazdasági, statisztikai számítások elvégzésére.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- Megismerni az ön- és emberismeret jelentőségét, az alapvető viselkedési formákat.
- Fejleszteni az empatikus készségeket.
- Felmérni az emberi érintkezés kultúrájának fontosságát.
- Megismerni önmagukat, és sajátítsák el a közvetlen és tágabb értelemben vett környezetükhöz való alkalmazkodás fontosságát.
- A konfliktusok elkerülésére vagy helyes kezelésére, a családi, baráti és későbbi munkakapcsolatok helyes alakítására.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- használni a digitális eszközöket, a számítógép billentyűzetét,
- a dokumentumok megnyitására, mentésére, nyomtatására, tabulálására, betűtípus megválasztására,
- elsajátítani a levelek formai kialakításának szokásait, a kiemelési módokat,
- az ügyiratok kitöltésére és készítésére, hivatalos levelek formai és tartalmi megfogalmazására, az irodatechnikai eszközök használatára,
- alkalmazni a tízujjas vakíráson alapuló helyes írástechnikát,
- a szakmai szöveg másolására, a szövegszerkesztővel történő adatbevitelre, a táblázatkezelő használatára,
- megismerni az online kommunikációt biztosító szolgáltatásokat.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- megismerni a logisztikai rendszerek működését, informatikai hátterét, az ahhoz szükséges adatállományokat.
- működtetni a vállalatirányítási rendszereket, és az adatok kinyerésével információt tudjanak nyújtani a logisztikai teljesítményekről a menedzsment számára.
A KÉPZÉSBEN RÉSZT VEVŐ TELJESÍTMÉNYÉT ÉRTÉKELŐ RENDSZER LEÍRÁSA
A tanítási-tanulási folyamat végén tananyagegységenként kerül sor a képzésben résztvevők tanulási eredményének mérésére és értékelésére a Perfekt által kijelölt időpontban és helyszínen.
Az értékelés megfelelt és nem megfelelt minősítésű.
Amennyiben a tananyagegységek tanulási eredményének mérése megfelelt minősítésű, a Perfekt tanúsítványt állít ki a képzésben részt vevő részére.
A tanúsítvány a szakmai vizsgára bocsátás feltétele.
A tanúsítvány kiadásának feltételei:
- a képzésben résztvevő hiányzása tananyagegységenként nem haladja meg a minimális óraszám 20 %-át,
- a képzésben résztvevő a tanulási eredmények mérésére szolgáló, a tananyagegységek szakmai követelményeinek mérését külön-külön minimum 51 %-os szinten teljesítette.
SZAKMAI VIZSGA
Szakmai képzéshez kapcsolódó, részszakma megszerzésére irányuló szakmai vizsgát akkreditált vizsgaközpont szervezhet.
A szakmai vizsga projektfeladatból áll, a sikeres vizsgát követően a vizsgázó államilag elismert szakmai bizonyítványt szerezhet.
A szakmai vizsga részletes leírása:
A https://szakkepesites.ikk.hu/ oldalon található Képzési és kimeneti követelmények alapján.
TOVÁBBTANULÁSI LEHETŐSÉG
KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK