KÉPZÉSI PROGRAM
PEDAGÓGIAI MUNKATÁRS (GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS) KÉPZÉSÜNK CÉLJA ...
olyan naprakész, gyakorlati tudással rendelkező szakemberek képzése, akik képesek:
- empátiára, toleranciára,
- konfliktusmegoldásra,
- adekvát kommunikációra,
- olvasott, írott köznyelvi és szakmai szöveget megérteni - köznyelvi és szakmai szöveget írni,
- a szabadidős tevékenységek önálló szervezésére,
- gondozási, önkiszolgálási feladatok irányítására,
- munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására,
- hatékony munkára a gyógypedagógussal együttműködve nevelési módszerek megválasztására, alkalmazására,
- foglalkozások eszközeinek előkészítésére,
- differenciált bánásmódra,
- a különleges bánásmódot igénylő gyermek felismerésére,
- a gyógypedagógus/pedagógus által kijelölt feladatok végrehajtására,
- ügyeleti feladatok ellátására,
- munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására.
A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS ...
a képzés során megszerezhető kompetenciák birtokában képes lesz:
- pedagógiai feladatokat felismerni, rendszerezni és alkalmazni a gyakorlatban,
- a nevelés színtereit komplexen értelmezni,
- felismerni az egyes gyógypedagógiai csoportokat, fogalmakat és bekapcsolódik az SNI -s gyermek fejlesztő foglalkozásaiba,
- értelmezni a szakértői vélemény tartalmát,
- figyelni a szülő érzelmi érintettségére,
- megkülönböztetni a tanulásban akadályozottakat az értelmileg akadályozottaktól,
- bekapcsolódik az értelmi fogyatékos gyermek/tanuló nevelésébe, oktatásába, fejlesztésébe,
- a gyógypedagógus mellett a gyógypedagógus irányítása alapján, a rá bízott SNI-s személy sajátosságainak figyelembevételével részt venni a gyakorlatban a gyógypedagógiai gondozó, nevelő, oktató munkában,
- felismerni és adekvátan intézkedni a munkája során felmerülő problémák megoldásában,
- felmérni és kielégíteni az SNI -s személy szükségleteit,
- az aktuális szituációhoz igazodva megfelelően tud kapcsolatot teremteni az SNI-s személlyel, a családdal, és más szakemberekkel.
MIÉRT A PERFEKT A LEGJOBB VÁLASZTÁS?
- Több évtizedes képzés- és vizsgaszervezési tapasztalattal rendelkezünk.
- Évente közel tizenötezer résztvevő veszi igénybe szolgáltatásainkat és a megszerzett tudással sikeres vizsgát tesznek.
- Oktatóink nagyszerűen felkészült, kiváló gyakorlati szakemberek, akik digitális oktatási módszerek alkalmazásával a sikeres vizsgafelkészítésen túl a szakmai munkában is azonnal hasznosítható tudást adnak át.
- Ügyfélszolgálatainkon országszerte segítőkész, szakmailag felkészült munkatársaink fogadják Önt.
- A felkészülést szakkönyvekkel, e-learning tananyagokkal, konzultációs lehetőségekkel támogatjuk.
- A tanulási folyamat támogatása érdekében képzésünk 4 előadásból álló DIGITÁLIS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS webináriumot is tartalmaz. A webinárium célja, hogy a képzésben résztvevő megismerkedjen élményalapú, tanulást segítő módszerekkel, eszközökkel. Ezáltal sikeresen és magabiztosan fognak eligazodni a résztvevők a digitális technológia világában, a különböző innovatív eszközök, alkalmazások, appok segítségével.
Hiszünk abban, hogy A TUDÁS A LEGJOBB BEFEKTETÉS!
SZAKKÉPESÍTÉSSEL ELLÁTHATÓ LEGJELLEMZŐBB MUNKATERÜLET VAGY MUNKAKÖR
A gyógypedagógiai asszisztens bölcsődében, integrált óvodában, iskolában, speciális óvodában, iskolában, speciális gyermekotthonban, speciális lakásotthonban és felnőtt fogyatékosok intézményeiben, felsőfokú végzettségű szakember, irányítása mellett végzi szakirányú munkáját.
Részt vesz a közvetlen gyógypedagógiai munkában az intézményen belüli és kívüli programok, szabadidős tevékenységek előkészítésében, szervezésében és lebonyolításában. Felügyeli, kíséri a gyermekeket/tanulókat, csoportokat.
A gyógypedagógus/pedagógus útmutatásai alapján ellátja a sajátos nevelési igény-specifikus, fogyatékosság-specifikus, gyógypedagógiai asszisztensi feladatokat. Közreműködik a sajátos nevelési igényű személyek körében végzett általános jellegű nevelési, oktatási, gondozási feladatokban, a tanórák előkészületeiben és lebonyolításában, a higiénés szokásrendszer kialakításában, valamint a közösen végezhető munkatevékenységekben.
Segít az intézmény és a család kapcsolatának koordinálásában. Betartja a titoktartási kötelezettséget.
A KÉPZÉSRŐL
A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei:
Érettségi végzettség
A tervezett képzési idő: 904 óra
A KÉPZÉS TANANYAGEGYSÉGEI:
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- tiszteletben tartani a gyermekek, tanulók, valamint családtagjaik értékeit, autonómiáját,
- megismerni a csoportjába, osztályába járó gyermek, tanuló fejlődésének sajátosságait,
- megismerni, értelmezni a csoportjába, osztályába járó gyermekek, tanulók egyéni sajátosságait,
- kielégíteni a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló speciális igényeit,
- segíteni a tevékenységek, tanórák előkészületében, a szükséges eszközök kiválasztásában, előkészítésében,
- figyelemmel kísérni a család és az intézmény közötti kapcsolatot, segíti az együttműködésüket,
- felügyelni, segíteni a tanulót a szabadidős tevékenységekben.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- különbséget tenni a gyógypedagógia alapvető csoportjai között,
- különbséget tenni enyhébb és súlyosabb gyógypedagógiai csoportok között,
- átlátni a szakértői bizottságban dolgozó szakembere szerepét,
- értelmezni a szakértői vélemény tartalmát,
- eligazodni a korai gondozás különböző formái között,
- figyelni a szülő érzelmi érintettségére.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- megkülönböztetni a tanulásban akadályozottakat az értelmileg akadályozottaktól, bekapcsolódik az értelmi fogyatékos gyermek/tanuló nevelésébe, oktatásába, fejlesztésébe,
- megkülönböztetni a gyengénlátókat a vakoktól, és az aliglátóktól, bekapcsolódik a látássérült gyermek/tanuló nevelésébe, oktatásába, fejlesztésébe,
- megkülönböztetni klinikai kép alapján a mozgásfogyatékosságokat, bekapcsolódik a mozgásfogyatékos gyermek/tanuló nevelésébe, oktatásába, fejlesztésébe,
- megkülönböztetni megjelenés alapján a beszédfogyatékosokat: a megkésett beszédfejlődést, a hangképzési zavarokat, és a beszéd ritmus zavarait,
- eligazodni az autizmus spektrumzavar jellemzői között, magas szakmai színvonalon képes részt venni a protetikus környezet ábráinak elkészítésében,
- megkülönböztetni egymástól a diszgráfiát, diszlexiát, és a diszkalkuliát,
- az aktivitás és a figyelemzavar megkülönböztetésére,
- a több funkcióterületre kiterjedő fogyatékosságok elkülönítésére.
A KÉPZÉSBEN RÉSZT VEVŐ TELJESÍTMÉNYÉT ÉRTÉKELŐ RENDSZER LEÍRÁSA
A tanítási-tanulási folyamat végén tananyagegységenként kerül sor a képzésben résztvevők tanulási eredményének mérésére és értékelésére a Perfekt által kijelölt időpontban és helyszínen.
Az értékelés megfelelt és nem megfelelt minősítésű.
Amennyiben a tananyagegységek tanulási eredményének mérése megfelelt minősítésű, a Perfekt tanúsítványt állít ki a képzésben részt vevő részére.
A tanúsítvány a képesítő vizsgára bocsátás feltétele.
A tanúsítvány kiadásának feltételei:
- a képzésben résztvevő hiányzása tananyagegységenként nem haladja meg a minimális óraszám 20 %-át,
- a képzésben résztvevő a tanulási eredmények mérésére szolgáló, a tananyagegységek szakmai követelményeinek mérését külön-külön minimum 51 %-os szinten teljesítette.
KÉPESÍTŐ VIZSGA
Szakmai képzéshez kapcsolódó, szakképesítés megszerzésére irányuló képesítő vizsgát akkreditált vizsgaközpont szervezhet.
A képesítő vizsga írásbeli és projektfeladatból áll, a sikeres vizsgát követően a vizsgázó államilag elismert képesítő bizonyítványt szerezhet.
A képesítő vizsga részletes leírása:
A https://szakkepesites.ikk.hu/ oldalon található programkövetelmény alapján.
KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK