KÉPZÉSI PROGRAM
PEDAGÓGIAI MUNKATÁRS (PEDAGÓGIAI ASSZISZTENS) KÉPZÉSÜNK CÉLJA ...
olyan naprakész, gyakorlati tudással rendelkező szakemberek képzése, akik képesek:
- együttműködni más szakemberekkel,
- felismerni a szociális problémákat,
- felismerni a különleges bánásmódot igénylő gyermekeket,
- differenciált bánásmód alkalmazására,
- konfliktusok felismerésére és megoldásra,
- tevékenységek, tanórák eszközeinek előkészítésére,
- rendezvények, programok szabadidős tevékenységek szervezésére,
- pontos, következetes munkára,
- módszeres munkavégzésre,
- a különböző helyzetben élő emberek iránti empátiára, toleranciára,
- általános ismeretek speciális helyzetekben történő alkalmazására,
- pedagógiai, pszichológiai, egészségtani ismeretei alkalmazására,
- a szakmai, etikai szabályok betartására, szakmai értékek képviseletére,
- olvasott, írott köznyelvi és szakmai szöveget megértésére,
- köznyelvi és szakmai szövegek írására.
A PEDAGÓGIAI ASSZISZTENS ...
a képzés során megszerezhető kompetenciák birtokában képes lesz:
- nevelési/oktatási feladatokat értelmezni,
- együttműködni más szakemberekkel,
- szociális problémák felismerésére,
- a különleges bánásmódot igénylő gyermek felismerésére,
- differenciált bánásmód alkalmazására,
- konfliktusok felismerésére és megoldásra,
- tevékenységek, tanórák eszközeinek előkészítésére,
- rendezvények, programok szabadidős tevékenységek szervezésére,
- ügyeleti feladatok ellátására,
- pontos, következetes munkára,
- módszeres munkavégzésre,
- a különböző helyzetben élő emberek iránti empátiára, toleranciára,
- általános ismereteket speciális helyzetekben alkalmazni,
- pedagógiai, pszichológiai, egészségtani ismereteit alkalmazni,
- a szakmai, etikai szabályok betartására, szakmai értékek képviseletére,
- olvasott, írott köznyelvi és szakmai szöveget megérteni,
- köznyelvi és szakmai szöveget írni.
MIÉRT A PERFEKT A LEGJOBB VÁLASZTÁS?
- Több évtizedes képzés- és vizsgaszervezési tapasztalattal rendelkezünk.
- Évente közel tizenötezer résztvevő veszi igénybe szolgáltatásainkat és a megszerzett tudással sikeres vizsgát tesznek.
- Oktatóink nagyszerűen felkészült, kiváló gyakorlati szakemberek, akik digitális oktatási módszerek alkalmazásával a sikeres vizsgafelkészítésen túl a szakmai munkában is azonnal hasznosítható tudást adnak át.
- Ügyfélszolgálatainkon országszerte segítőkész, szakmailag felkészült munkatársaink fogadják Önt.
- A felkészülést szakkönyvekkel, e-learning tananyagokkal, konzultációs lehetőségekkel támogatjuk.
- A tanulási folyamat támogatása érdekében képzésünk 4 előadásból álló DIGITÁLIS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS webináriumot is tartalmaz. A webinárium célja, hogy a képzésben résztvevő megismerkedjen élményalapú, tanulást segítő módszerekkel, eszközökkel. Ezáltal sikeresen és magabiztosan fognak eligazodni a résztvevők a digitális technológia világában, a különböző innovatív eszközök, alkalmazások, appok segítségével.
Hiszünk abban, hogy A TUDÁS A LEGJOBB BEFEKTETÉS!
SZAKKÉPESÍTÉSSEL ELLÁTHATÓ LEGJELLEMZŐBB MUNKATERÜLET VAGY MUNKAKÖR
A pedagógiai asszisztens óvodában, iskolában, gyermekotthonban, lakásotthonban és egyéb (gyermeknevelő, gondozó) intézményben foglalkoztatott szakember, aki felsőfokú végzettségű szakember, irányítása mellett végzi szakirányú munkáját.
A kompetenciahatárokat betartva közreműködik a gyermek/fiatal tevékenységeinek, tanítási óráinak előkészítésében és lebonyolításában.
Részt vesz az intézményen belüli és intézményen kívüli programok, szabadidős feladatok előkészítésében és lebonyolításában.
Felügyeli, kíséri a csoportot, gondozási feladatokat lát el, részt vesz a gondjaira bízott gyermek/fiatal higiénés szokásrendszerének kialakításában.
Koordinálja a család és az intézmény kapcsolattartását.
Munkája során differenciált bánásmódot alkalmaz.
Különös figyelmet fordít a hátrányos szociokulturális környezetből érkező gyermekre, tanulóra és családjára, valamint figyel a különleges gondozáshoz való jog érvényesülésére.
Munkáját a családokkal, más szakemberekkel és a gyermekkel/fiatallal történő kölcsönös tisztelet, tolerancia és hatékony kommunikáció határozza meg.
A KÉPZÉSRŐL
A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei:
Érettségi végzettség
A tervezett képzési idő: 904 óra
A KÉPZÉS TANANYAGEGYSÉGEI:
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- tiszteletben tartani a gyermekek, tanulók, valamint családtagjaik értékeit, autonómiáját,
- megismerni a csoportjába, osztályába járó gyermek, tanuló fejlődésének sajátosságait,
- megismerni, értelmezni a csoportjába, osztályába járó gyermekek, tanulók egyéni sajátosságait,
- kielégíteni a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló speciális igényeit,
- segíteni a tevékenységek, tanórák előkészületében, a szükséges eszközök kiválasztásában, előkészítésében,
- figyelemmel kísérni a család és az intézmény közötti kapcsolatot, segíti az együttműködésüket,
- felügyelni, segíteni a tanulót a szabadidős tevékenységekben.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- tiszteletben tartani a gyermekek, tanulók valamint családtagjaik értékeit, autonómiáját,
- munkáját előítélet-mentesen, és a titoktartás szabályai szerint végezni,
- felismerni az egyéni, családi és krízishelyzeteket,
- felismerni a család elemi életfeltételeinek hiányát,
- a pedagógussal együttműködve előkészíteni a családlátogatást,
- felvenni a kapcsolatot a családdal: telefonál, üzenő füzetbe ír, személyesen konzultál,
- értelmezni, kezelni a családon belüli, valamint a család és az intézmény között kialakult konfliktusokat, alkalmazni a konfliktuskezelés különböző módszereit,
- észlelni a gyermek, tanuló pszichés állapotának változásait, problémafeltárást végezni.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- pedagógiailag hasznos szabadidős tevékenység megtervezésére, lebonyolítására,
- élmény dús szabadidős programokat szervezni,
- a pedagógus irányítása mellett részt venni az intézményen belüli és kívüli programok tervezésében, szervezésében, lebonyolításában,
- közreműködni az intézményen kívüli szabadidős tevékenységek helyszínének előkészítésében, kiválasztásában,
- a pedagógus instrukciói alapján részt venni a játéktevékenységek feltételeinek megteremtésében,
- megismerni a családok megfigyelésének szempontjait,
- előkészíteni a szülői értekezletet, nyílt napot, fogadó órát: értesíti a szülőt, termet rendez,
- bevonni a családot a programokba, ünnepélyekbe,
- együttműködni más szakemberekkel.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- az egészségnevelés, egészségvédelem céljainak megvalósítása érdekében megfelelő gondozási-nevelési módszereket alkalmazni,
- részt venni a gyermek higiénés szokásainak kialakításában,
- megtanítani a gyermeknek a helyes mosdóhasználatot,
- segíteni az öltözködésben,
- megtanítani az öltözködés szabályait,
- segíteni a toalett-használat során,
- segíteni a kulturált étkezési szokások kialakításában,
- lázat mérni, lázat csillapítani,
- gondozni a sajátos nevelési igényű gyermeket.
A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen
- alkalmazni a verbális és nonverbális és kommunikáció módjait,
- meggyőző kommunikációjával hatni a tanítványokra,
- kommunikációjában szem előtt tartani a 4É-t. (érthető, értelmes, érdekes, értékes),
- alkalmazni az eredményes kapcsolatépítés, kapcsolattartás szabályait, elvárásait,
- alkalmazni a helyzetnek megfelelő megszólítási és köszönési formákat,
- betartani a telefonálás illemtanát,
- kommunikációja során kialakítani a bizalmi légkört,
- kulturáltan öltözködni, kiemelten figyelni testi higiénéjére.
A KÉPZÉSBEN RÉSZT VEVŐ TELJESÍTMÉNYÉT ÉRTÉKELŐ RENDSZER LEÍRÁSA
A tanítási-tanulási folyamat végén tananyagegységenként kerül sor a képzésben résztvevők tanulási eredményének mérésére és értékelésére a Perfekt által kijelölt időpontban és helyszínen.
Az értékelés megfelelt és nem megfelelt minősítésű.
Amennyiben a tananyagegységek tanulási eredményének mérése megfelelt minősítésű, a Perfekt tanúsítványt állít ki a képzésben részt vevő részére.
A tanúsítvány a képesítő vizsgára bocsátás feltétele.
A tanúsítvány kiadásának feltételei:
- a képzésben résztvevő hiányzása tananyagegységenként nem haladja meg a minimális óraszám 20 %-át,
- a képzésben résztvevő a tanulási eredmények mérésére szolgáló, a tananyagegységek szakmai követelményeinek mérését külön-külön minimum 51 %-os szinten teljesítette.
KÉPESÍTŐ VIZSGA
Szakmai képzéshez kapcsolódó, szakképesítés megszerzésére irányuló képesítő vizsgát akkreditált vizsgaközpont szervezhet.
A képesítő vizsga írásbeli és projektfeladatból áll, a sikeres vizsgát követően a vizsgázó államilag elismert képesítő bizonyítványt szerezhet.
A képesítő vizsga részletes leírása:
A https://szakkepesites.ikk.hu/ oldalon található programkövetelmény alapján.
KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK